skatteverket o lite annat

men hejsan igen!
ja dagen började som den brukar för mig gå upp tolv äta klä på mig o borsta tänderna.
ingen nyhet direkt för de gör jag varje morgon.

idag så har jag städat för de va damigt och smutigts så jag fick lov o damsuga på nedervåningen o nu e den rikftigt fin om jag få lov o säga det själv.
och nu försöker jag få skrivaren och kopplas in till datorn igenom de trådlösa nätverken på tro de e inte lätt ha hållt på nu i nån timma kanske,
tanken på att jag håller på med det är att jag slipper åka till skatteverket och skriva över mig så jag bara kan skicka papper till dom.

för jag såg att jag kunde göra det när jag va inne på deras hemsida först så ringde jag till dom sen va de en jävla telefon kö så jag kollade på deras sida o där vi jag upp blanketten som man ska fylla i. o då la jag på luren på direkten varför ska jag sitta där när jag kan göra mitt ärende själv utan nån hjälp och förfrågningar för svart fanns ju som sagt på deras hemsida.

men problemet e nu att jag måste få ut skiten oxså.
men som sagt jag ska fixa det idag det är mitt mål under dagen.

och sen måste jag ringa till landstiget för jag fick ett papper hem där de ståg att jag bara hade varit där en gång o ska betala 80 kr men de stämmer inte för jag ha varit där två gånger och då ska jag ju betala 160kr istället,
rätt ska va rätt så enkelt är det..

och sen måste jag betala in räkningar idag.
de e från skolfoto för skolkatalogen och sen landstinget de kommer väl gå på 200kr inte så farligt.
tanken på hur mkt räkningar man hade när man bodde i kumla.
då betalade man ju mkt mer.
men då va de ju oxså hyra el internät försäkningar så de va ju inte så konstigt om man tänker efter.
men man va ju två oxså som delade på de.
men så e de inte längre och de e skönt det.

men nu ska jag försöka igen med skrivaren.
vi hörs sen jag lovar
kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0