drömmar och framtids planer

hej!
idag har de inte hänt så mkt.
vaknade vid tolvb gick upp klädde på mig och åt frukost.
sen såg jag förhäxad och pratiade med gabi.

jag åkte oxså till affären för jag skulle köpa godis deo och tandborste så ´mina tänder bli fina.:)
när jag kom hem så skalade jag potatis för vi ska äta potatisgrätäng och kött
en av min favorar jag lovar:)
och nu sitter jag här.

jag längtar efter min studentdag bara springa ut och skrika att jag ha lyckas.
jag tycker att mina betyg e fina me tanken på att jag inte ha tagit skolan på allvar riktigt och inte ha varit nån plugghäst om man säger det  så.
men jag har ändå funderingar på att söka in till komvux o utbilda mig till underskötelska.

för jag funderar på om jag valde rätt från första början när jag sökte in till gymnasiet för snart 4 år sen.
för att när jag valde barn o fritid så sa dom att en del av hantverksprogramet ingick.
och dp va de att sy egna kläder men så va inte fallet när de va dagen innan gymnasiet skulle börja.
för då fick jag veta att jag skulle börja på risbergska istället för virginska och att hantverks programet ingick inte.
fan va sur jag blev kan jag lova.
visst jag älskar barn och skulle vilja jobba med det men inte hela livet.
och om jag nu söker till komvux till hösten och utbildna mig till underskötelska så skulle jag ju kunna jobba på ett barnsjukhus eller på mariahemmet i sthlm.
för då få jag jobba med barn med oxså inom vården.

men jag vill oxså jobba som målare o starta eget.
starta eget ha jag viljat i hela mitt liv.
men de kanske bara ska va en dröm?
för alla drömmar kan inte slå in eller hur?

för 4 år sen skulle jag skriva en uppsats om drömmar och jag skrev om hur jag skulle vilja mitt liv såg ut om 10 år.
jag skrev att jag skulle vilja jobba som kläddesigner eller med ungdomar och jag skulle ha en dotter och en son vid namn kitty och antonio. men så kommer inte att bli för de ha gått fyra år o som sagt de va bara en dröm jag hade då.
idag se de helt annorlunda ut.

men jag vill oxså hitta min menning i livet.
och jag vill åstakommma med nåt med mitt liv men vad vet jag inte än.

men som sagt
drömmar e drömmar
 verklighet e verklighet.

men nu ska jag gå
kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0