respekt och makt?

Respekt vet folk vad det är?
mitt svar e kanske sippelt de e ett stort nej.
många tror att respekt är nåt man får.
men så tycker inte jag.
man ska förtjäna den respekten som man vill ha.
för så ser jag på respekt.
jag respekterar ingen som tappar och spåttar på mig aldrig i hela mitt liv.
men om nån ser mig som en person och säger vad den personen e ärlig imot mig så har den min respekt.

respekt för min handlar om ärlighet moral och hur man bemöter andra.

många idag ser uppfattar att makt handlar om redspekt och de gör de oxså till en viss del.
men makt kan lätt gå över till rädsla.
att folk inte vågar säga vad man tycker och tänker för att man e rädd för att åka illa ut.
och dom där mc-gängen så fan heller att dom har respekt och makt
de dom har e folk som e rädda för dom.
om folk inte va så rädda som dom va så skulle dom inte ha den makten som dom har.
visst jag kan erkänna att jag e rädd för att ha nåt med dom och göra.

men med detta inlägget så vill jag väcka frågan om vad respekt makt är för nåt.
visst några kommer tycka att jag e störd för att jag har dom här åsikterna med jag står för dom.
och kommer alltid och göra det oxså.

.......................

men nu till vad jag har gjort i eftermiddagen och kvällen.
de har inte hänt så mkt idag förutom att min familj har börjat pratat om utlandsresa till burgarien i sommar.
en vecka i juli är planerna men vi få se vad som händer med den saken.
kan ju ändras som sagt för de e ju över ett halv år kvar och innan dess så e de ju studenten som gäller.

men jar har ju ätit middag idag men jag åt inte mkt för jag va inte så jätte hungrig.

men nu tror jag att jag ska gå.
ha de så bra så hörs vi
kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0