uppsats om mitt första besök i örebro

när jag kollade igenom alla min mail på hotmailen så såg jag ett arbete som vi gjorde efter mitt först besök i örebro.
va kanske kul o kolla för man kände som man gjorde efter första gången.
tänkte lägga ut den här.
de va skrivet för mer än fem år sen.

//Miljöbesök i Örebro den 4-5 maj 2004

Vi åkte kanska tidigt vid 06.40 hämtade Elisabeth oss på samveten
Vi bytte buss på hällsbo för vi skulle åka med Eva till Örebro.
Vi åkte i den blåa bussen.
Eva körde. Vi som var i bussen var Elins mamma Marianne, Mickaela, joakim(jocke) och Ronny.
Det tog två timmar att åka dit.
vi åkte till Tullänggymnasiet.Vi tittade på vilka program man kunde gå där. Det var Bygg, Datateknik och Fodom.vi träffade O ( E  bror) och J (En kille som bodde på samma villa som Jo när han var litem) F( en som irriterande mig fösta året på högstadiet i S:t Olof), M ( En som bodde på samma villa som mig första året i sigtuna) och P (Mickaelas föra kille)
F vissade oss runt efter lunchen.
Vid 13.00 kom en buss o hämtade oss för att vi skulle till kvinesta skolan. Där fanns naturbruk. Vi tittade runt lite.
Vi var på hotelet vid 16.00.
Jag, Jossan, Elin och Mickaela gick till Mc donalds och åt middag.
Efter maten så gick vi och handlade till kvällen på OKQ8.
Vid 18.30 kom bussen och hämta oss för vi skulle till ett elevkollitiv som hete hjälmahus.
På det kollitvet bodde Mattias S , Oskar och Peter.
Vi fick information om elevboende.
Vi åkte vid 21.00 till hotelet.
vi tjejer hade lite mys i mitt rum.
När dom hade gått så dushade jag en lång stund.
jag la mig vid tolv eller nåt.
PÅ morgonen vaknade jag vid 06.30.
Jag och mickaela gick ner och åt frukost.
Vid 08.30 hämtade bussen oss för vi skulle titt på virgiska gymnasiet.
Där fann programena barn och fritid media och hotel och resturang.
vi träffade J ( En sexgalen idiot) Robert V ( En irritetande kille som betade i näsan) T ( Gick i backeberg) o M ( Gick ochså i blackeberg)
Vi gick och tittade runt.
Efter lunch så åkte vi hem.
På vägen hem så stannade vi i kanske sveriges största godisbutik i hummelsta.



Ulrika Appelgren //


o nu har de gått så många år.
o man ha tagit studenten och de e över.
mkt hände för mkt enligt mig själv

god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0