Pappa har prostatacancer

Hej!
ja vad ska man säga min älskade pappa har prostata cancer och jag är rädd.
min älskade underbarades pappa.
jag vill inte att du ska lida som nu kommer göra med alla dessa behandlingar och bivaknningar,
han är den snällaste personen jag vet.
han har aldrig varit elak mot nån men ändå ska han drabbast.
vi har ju sjukdomen i släkten både farfar och gammel farafar hade den och nu har min pappa den.
sjukdom har gått i 2 genationer och nu min älskade pappa.
jag undrar om de nånsin ska ta slut med allt elände som händer min familj?
jag bara vill veta vad vi har gjort gud som ska bestraffa oss?
lr om de finns nån?
vissa personer förtjänar det mer än vad vi gör.
jag är bara så arg.
skulle kunna slå ett helt kök för att tömma ilskan jag känner för att min pappa har drabbast.
jag är rädd för att han försvinner ifrån mig.
det får han inte.
ett liv utan honom hur skulle jag kunna klara det?
jag har bara dålig erfarenhet av cancer det är nog därför jag är rädd.
jag vet att sjukvården är bättre idag än för 40 år sen.
men jag är ändå rädd.
jag har aldrig varit rädd för framtiden men nu är jag det.
jag som tyckte att de här året var helt underbart igår idag tycker jag nåt helt annat.
Man ska ta dagen som den kommer man vet aldrig när denns liv vänds upp och ner.
jag älskar dig min underbara pappa



Min underbara pappa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0