sanningen hellre än en lögn

Hej!
nu sitter man här dom sista timmarna på kvällen innan man ska lägga sig.
ha inte gjort så mkt än att gått ut med vovvarna o rökit,

en vän till mig frågade hur jag orkar stå imot hans kompisar och mitt svar jag talar sanning.
jag behöver inte få dom o tro mig jag behöver inte det.
jag vet själv att de e sant och de vet min familj o mina vänner oxså.
för en lögn kan man knäcka hur lätt som helst men sanningen kan man inte ändra och försöka knäcka för de går inte.
en dag kommer dom så kallade kompisar till han fatta att de e han som ljuger o inte jag.
visst han e deras så kallade vän o man vill inte tro de värsta om sina vänner och då e de lätt o bli blå ögt och blundrar för sanningen.

jag ha alltid sagt att jag hellre vara olycklig och veta sanningen än att vara lycklig med massor av lögner och falskhet.

men nu ska prata med disa o sen lägga mig o titta på förhäxad
ha de
kram

Kommentarer
Postat av: densomtalarsanning

den som talar sanning tas emot av Gud...den som ger lögner brinner i helvetet...brinn häxa brinn...samvete ges till människor o annat till djävulens budbärare...hundar talar sanning...kan aldrig duperas...din älskade hund talar sanning...vem vänder hon sig till? svider samvetet? gnager lögnerna? att ljuga är en sak - men att ljuga med konsekvenser för andra helt annan - den som ljuger om annan brinner i helvetet - ljug men brinn bland andra häxor...sanningen segrar till sist o den som är ärlig tas upp i himmelriket djur talar sanning

2009-01-06 @ 23:52:13
Postat av: samvete

har du nåra vänner???

har du nåt samvete??

fattar du va som händer när man juger om nån?? tala sanning lönar sej allti att juga om nån ger inget sjuka mänsker ska söka jälp o inte anmäla annra de som hänt innan ska inte ligga nån oskyldig till last bli vuxen!

2009-01-07 @ 00:15:21
Postat av: Anonym

men inte i rätten

2009-01-07 @ 00:26:37
Postat av: vänner

har du hört om samvete? lärt dej om respekt & andra? vill tro alla om gott, men tvivlar

hur många hundar ska man förstöra innan man skaffar ett bra hem?

hur många svek ska beskrivas innan sanningen kommer fram?

du som påstår din hund är viktigare än allt...varför hämtr du din hund?????

varör låter du det vara åklagare o advokat som bestämmer

2009-01-07 @ 00:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0