En tanke

God jul på er alla lr fortsättning vid säga.
hoppas att alla har haft en underbar jul med nära och kära.
men de vet jag att alla inte har haft.
specielt inte dom som bor på ett äldreboende.
på mitt jobb va de bara 10% av dom boende som fick fira med sina nära och kära och de tycker jag är skämligt.
jag lider verkligen med dom.
för julen är ju till för att omgås med dom man älskar eller hur?
vissa personer förstår jag helt klart men de är inte många.

men sen så när dom dör så bryr sig alla?
lite märkligt lr hur?

men de är så vanligt igentligen.
tror inte att de är så många äldre som bor på boende som få fira jul med sina nära och kära.

men som personal så ser man vilka anhöriga som bryr sig och vilka som rent rakt ut skiter i att deras släktning bo på äldreboende.

men som tur är så finns de vi som vill jobba med de jobbet som vi har.
vi har igentligen ingen  annin om hur mkt de betyder för våra boende att vi finns.

och vissa känske skäms för sitt jobb men de tycker jag inte att vi ska göra.
för vårt arbete är betydelsefulla och vi kan gå hem och veta att vi har gjort nåt gott.

jag är stolt över mitt jobb och tänker inte skämmas över det.
okej visst skulle man har bättre betalt men pengar ersätter inte de omtanke och den tacksamhet som mina boende vissa mig varje dag.
för dom är de jag och mina arbetskamrater så är de vi som se till att deras vardag blir så betydelse fylla som möjligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0